Onze input op De Kleine Aarde (DKA)

Rob raadsvergadering

© VVD Boxtel

Het was even een tijdje stil in de raadszaal. Er werd vooral in beslotenheid vergaderd over de Boxtelse kerntakendiscussie. Daarover later meer, in de openbaarheid uiteraard.
Maar deze week was er dan toch weer sprake van politiek nieuws. Bijvoorbeeld de vergadering over De Kleine Aarde.
Volgens het college hadden er deze week twee raadsbesluiten voor DKA moeten worden genomen. Ten eerste een goedkeuring op het bestemmingsplan om op het DKA-terrein 22 appartementen te laten bouwen door woonstichting Joost. Ten tweede zou daarvoor welstandsvrij moeten worden gebouwd.
De VVD vond dit niet het goede moment om deze voorstellen al inhoudelijk te bespreken. Volgens ons moeten we dit pas behandelen tegelijk met een nieuw plan voor de toekomst van het gehele DKA-terrein. En dat toekomstplan is nog niet klaar. Dat hadden we tijdens de InGespreksavond ook al duidelijk benoemd:
Samen met de andere oppositiefracties D66, CDA en SP hebben we ons deze week daarom nogmaals ingezet om de voorstellen nog vóór de inhoudelijke behandeling, van de raadsagenda af te halen. De coalitie schorste daarop de vergadering. En na de schorsing heeft de wethouder de zaken inderdaad van de agenda gehaald.
Wordt vervolgd dus.
Zie ook diverse artikelen in de media over dit hete hangijzer.