Sport & Beweging

Sport is goed voor lichaam en geest. De VVD vindt het belangrijk dat iedereen in  beweging blijft. Sportclubs zijn ook zeer belangrijk voor de sociale cohesie, in Boxtel,  Liempde, Lennisheuvel en Esch. Vrijwilligers, ouders, jeugdleden, samen maken zij  de vereniging. Wij zijn trots op ons ruime aanbod aan buitensport. De gemeente  moet dit aanbod ondersteunen waar mogelijk.

Sport vindt ook plaats in de openbare ruimte. Op de trapveldjes, skatebaan en in het  park. Daarom willen wij dat de speelvelden goed onderhouden blijven. Bovendien is  toezicht nodig om te voorkomen dat speelvelden hangplekken worden en  verloederen.

Iedereen in beweging, door:

• Sportverenigingen zoveel mogelijk uitzonderen van gemeentelijke bezuinigingen.   Sportverenigingen, scholen en buitenschoolse opvang werken nauw samen om de  schoolgaande jeugd zoveel mogelijk te laten bewegen.
  • Sport moet toegankelijk zijn voor mensen met een beperking. De gemeente  besteedt via een prestatiedoelstelling een vast gedeelte van de sportsubsidie  hiervoor.
  • Duidelijkheid over de toekomst van sporthal de Braken. De sporthal is een  belangrijke aanbieder van binnensport en de VVD wil duidelijkheid over het behoud  van deze sporthal op de lange termijn.
  • Verder inzetten op een samenwerking tussen Buurtsport Boxtel en de  sportverenigingen in Boxtel, Liempde, Lennisheuvel en Esch.